język niemiecki 15.04-17.04.20
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

język niemiecki 15.04-17.04.20

Email Drukuj PDF

Kl. I,II,III

Temat: Poznajemy nazwy ubrań

Przepisz lub wklej do zeszytu nazwy ubrań:

  1. das Kleid- sukienka
  2. die Bluse- bluzka
  3. die Jacke- kurtka
  4. der Mantel- płaszcz
  5. das Hemd- koszula
  6. der Pulli- sweter
  7. der Rock- spódniczka
  8. die Hose- spodnie
  9. das T-Shirt- koszulka
  10. der Hut- kapelusz
  11. die Schuhe- buty
  12. die Handschuhe- rękawiczki

Narysuj wymienione ubrania i podpisz po niemiecku.

 

Kl. IV

Thema: Der Schrank ist gelb.

Utrwalamy nazwy mebli i kolorów- budujemy zdania.

  1. Szafa jest żółta.

Der Schrank ist gelb.

  1. Stół jest brązowy.

Der Tisch ist braun.

  1. Krzesło jest czerwone.

Der Stuhl ist rot.

  1. Kanapa jest pomarańczowa.

Das Sofa ist  orange.

  1. Łózko jest niebieskie.

Das Bett ist blau.

KL. V/ VI

Thema: Das ist mein Ball.

Przepisz notatkę do zeszytu:

  1. der Sportanzug- strój sportowy
  2. der Ball- piłka
  3. der Tennisschläger- rakieta do tenisa
  4. das Fahrrad- rower
  5. das Surfbrett- deska do serfowania
  6. die Badehose- kąpielówki
  7. die Skier- narty
  8. die Taucherbrille- okulary do nurkowania

 

KL. VII

Thema: Wann hast du Geburtstag?

Uzupełnij notatkę.

Wann hast du Geburtstsag?- Kiedy masz urodziny?

Monate- miesiące

  1. Januar- styczeń
  2. Februar- luty
  3. März- marzec
  4. April- kwiecień
  5. Mai- maj
  6. Juni- czerwiec
  7. Juli- lipiec
  8. August- sierpień
  9. September- wrzesień
  10. Oktober- październik
  11. November- listopad
  12. Dezember- grudzień

 

W jaki sposób odpowiadamy na pytanie?

 

Liczebniki 1-19 otrzymują końcówkę –ten

Przykład:

11.03- Ich habe am elften März Geburtstag.

 

Liczebniki powyżej 20 otrzymują końcówkę –sten

Przykład:

22.01- Ich habe am zweiundzwanzigsten Januar Geburtstag.

 

Thema: Wann hast du Geburtstag?

Stwórz kartkę z kalendarza i napisz, kiedy masz urodziny. J

 

 

Kl. VIII

Thema: Was liest du gern?

Uzupełnij odmianę czasownika „lesen”- czytać

l.pojedyncza

1. ich lese- ja czytam

2. du liest- ty czytasz

3. er, sie, es liest- on, ona, ono czyta

l. mnoga

1. wir lesen- my czytamy

2. ihr lest- wy czytacie

3. sie, Sie lesen- oni, one czytają

Przykładowe zdania:

Ja czytam interesującą książkę.- Ich lese ein interessantes Buch.

Co wy czytacie?- Was lest ihr?

 

Thema: Siehst du gern fern?

Przepisz do zeszytu odmianę czasownika „fernsehen”

l. pojedyncza

1. ich sehe fern- ja oglądam telewizję

2. du siehst fern- ty oglądasz telewizję

3. er,sie, es sieht fern- on, ona, ono ogląda telewizję

l. mnoga

1. wir sehen fern- my oglądamy telewizję

2. ihr seht fern- wy oglądacie telewizję

3. sie, Sie sehen fern- oni, one oglądają telewizję

Przykładowe zdania:

On chętnie ogląda telewizję.- Er sieht gern fern.

My nie oglądamy telewizji.- Wir sehen nicht fern.

 

Zajęcia rewalidacyjne:

kl.l. I,II,III, kl. IV,V,VI, kl. 13B, kl.678C, kl. 46A

Ćwiczymy pamięć, koncentrację i spostrzegawczość- gry memory

https://pamiec.imasz.net/memory-kategoria.php?relaks=1&poziom=1

https://www.superkid.pl/memory-game-online

http://www.zyraffa.pl/gry/kat/pamieciowe/

https://www.buliba.pl/nasze-gry/gry-na-spostrzegawczosc/owocowe-memory.html

 

 

 

You are here