Kl. I,II,III
Temat: Poznajemy nazwy ubrań
Przepisz lub wklej do zeszytu nazwy ubrań:
- das Kleid- sukienka
- die Bluse- bluzka
- die Jacke- kurtka
- der Mantel- płaszcz
- das Hemd- koszula
- der Pulli- sweter
- der Rock- spódniczka
- die Hose- spodnie
- das T-Shirt- koszulka
- der Hut- kapelusz
- die Schuhe- buty
- die Handschuhe- rękawiczki
Narysuj wymienione ubrania i podpisz po niemiecku.
Kl. IV
Thema: Der Schrank ist gelb.
Utrwalamy nazwy mebli i kolorów- budujemy zdania.
- Szafa jest żółta.
Der Schrank ist gelb.
- Stół jest brązowy.
Der Tisch ist braun.
- Krzesło jest czerwone.
Der Stuhl ist rot.
- Kanapa jest pomarańczowa.
Das Sofa ist orange.
- Łózko jest niebieskie.
Das Bett ist blau.
KL. V/ VI
Thema: Das ist mein Ball.
Przepisz notatkę do zeszytu:
- der Sportanzug- strój sportowy
- der Ball- piłka
- der Tennisschläger- rakieta do tenisa
- das Fahrrad- rower
- das Surfbrett- deska do serfowania
- die Badehose- kąpielówki
- die Skier- narty
- die Taucherbrille- okulary do nurkowania
KL. VII
Thema: Wann hast du Geburtstag?
Uzupełnij notatkę.
Wann hast du Geburtstsag?- Kiedy masz urodziny?
Monate- miesiące
- Januar- styczeń
- Februar- luty
- März- marzec
- April- kwiecień
- Mai- maj
- Juni- czerwiec
- Juli- lipiec
- August- sierpień
- September- wrzesień
- Oktober- październik
- November- listopad
- Dezember- grudzień
W jaki sposób odpowiadamy na pytanie?
Liczebniki 1-19 otrzymują końcówkę –ten
Przykład:
11.03- Ich habe am elften März Geburtstag.
Liczebniki powyżej 20 otrzymują końcówkę –sten
Przykład:
22.01- Ich habe am zweiundzwanzigsten Januar Geburtstag.
Thema: Wann hast du Geburtstag?
Stwórz kartkę z kalendarza i napisz, kiedy masz urodziny. J
Kl. VIII
Thema: Was liest du gern?
Uzupełnij odmianę czasownika „lesen”- czytać
l.pojedyncza
1. ich lese- ja czytam
2. du liest- ty czytasz
3. er, sie, es liest- on, ona, ono czyta
l. mnoga
1. wir lesen- my czytamy
2. ihr lest- wy czytacie
3. sie, Sie lesen- oni, one czytają
Przykładowe zdania:
Ja czytam interesującą książkę.- Ich lese ein interessantes Buch.
Co wy czytacie?- Was lest ihr?
Thema: Siehst du gern fern?
Przepisz do zeszytu odmianę czasownika „fernsehen”
l. pojedyncza
1. ich sehe fern- ja oglądam telewizję
2. du siehst fern- ty oglądasz telewizję
3. er,sie, es sieht fern- on, ona, ono ogląda telewizję
l. mnoga
1. wir sehen fern- my oglądamy telewizję
2. ihr seht fern- wy oglądacie telewizję
3. sie, Sie sehen fern- oni, one oglądają telewizję
Przykładowe zdania:
On chętnie ogląda telewizję.- Er sieht gern fern.
My nie oglądamy telewizji.- Wir sehen nicht fern.
Zajęcia rewalidacyjne:
kl.l. I,II,III, kl. IV,V,VI, kl. 13B, kl.678C, kl. 46A
Ćwiczymy pamięć, koncentrację i spostrzegawczość- gry memory
https://pamiec.imasz.net/memory-kategoria.php?relaks=1&poziom=1
https://www.superkid.pl/memory-game-online
http://www.zyraffa.pl/gry/kat/pamieciowe/
https://www.buliba.pl/nasze-gry/gry-na-spostrzegawczosc/owocowe-memory.html