Edukacja wczesnoszkolna
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Edukacja wczesnoszkolna

Email Drukuj PDF

Edukacja wczesnoszkolna

18.05. – 22.05.2020

 

Klasa I

 

Blok tematyczny: Polska w Europie

  1. Odejmujemy w zakresie 12

Zapoznanie uczniów z „Legendą o toruńskich piernikach”. https://www.youtube.com/watch?v=CMzDNLZRRIY

Rozmowa kierowana na temat przeczytanego tekstu. Układanie odpowiedzi na pytania.

2. Wisła wpada do morza

Co to jest „bezpieczna podróż”? Informacje na temat Gdańska. Wysłuchanie legendy „Stolemowe dary”. https://www.youtube.com/watch?v=NSOID4HGFdI

Praktyczne działania matematyczne – odejmowanie liczb w zakresie 10.

3. Ćwiczymy dodawanie i odejmowanie

Obliczenia zegarowe – rozwiązywanie zadań tekstowych. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Rozkład liczb na dziesiątki i jedności.

4. Polska w Europie

Prezentacja flagi i hymnu unijnego. Polska krajem należącym do UE. https://www.youtube.com/watch?v=jXIgRJXt1Q4

Wysłuchanie hymnu unijnego https://www.youtube.com/watch?v=-81FpwmJAAY

5. Gry i zabawy na boisku

Rozmowa na temat sposobów spędzania wolnego  czasu

Film Aktywność fizyczna -https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

Sposoby spędzania czasu wolnego. Korzyści płynące z uprawiania sportu.

Wykonanie ilustracji do wysłuchanej bajki – kredki .

Piosenka- Skąd energii tyle mam?- https://www.youtube.com/watch?v=VMLnpLL5e9Y

 

 

 

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

Klasa II

Praca w zeszycie ćw. Uczymy się z Bratkiem, podręcznik interaktywny cz.4

Blok tematyczny: Uczucia i emocje

1. Kto kilometr zna, na wycieczkę gna.

Dobieranie emocji do podanych zdań (podręcznik, cz. 4, ćw. 1, s. 30)

Uczniowie odczytują zdania. Określają, jakie emocje odczuwało dziecko, które wypowiadało to zdanie.

Komiks Bratka – zasady pisowni wyrazów z utratą dźwięczności (podręcznik, cz. 4, ćw. 2, s. 31)

Uczniowie odczytują komiks.

  1. Odgrywanie scenek na podstawie komiksu (podręcznik, cz. 4, ćw. 2, s. 31)
  2. Rozwiązywanie zagadek Bratka (podręcznik, cz. 4, ćw. 3, s. 31)

2. Zbieramy informacje przed podróżą

Wysłuchanie opowiadania „Niespodziewane spotkanie”. Opowiadanie przez uczniów treści przeczytanego tekstu. Wyszukiwanie różnic w obu zaprezentowanych opowiadaniach. Rozmowa kierowana na temat opowiadania – ocena zachowania Janka

3. Miły nieznajomy

Rozmowa kierowana na temat opowiadania – ocena zachowania Janka (podręcznik, cz. 4, ćw. 1, 2, s. 34, ćw. 3, s. 35)

Odpowiedzi na pytania:

Jakie emocje okazywał nieznajomy pan? Jak sądzisz, jakie emocje odczuwał Janek?.

Jak zachował się Janek, kiedy nieznajomy zaproponował mu wspólne poszukiwanie zaginionego psa? Czy zachowanie Janka było zgodne z zasadami?.

 

Piosenka - Nieznajomy - https://www.youtube.com/watch?v=SswfMOV6bUU

4. Dzień Matki

Zabawa ruchowa „Pieczemy ciasto dla mamy”.

Uczniowie stoją w kole i wykonują polecenia:

– Bierzemy dużą miskę – uczniowie obejmują rękami wyobrażoną miskę do ciasta.

– Wsypujemy cukier – prawą ręką wykonują gest wsypywania.

– Wbijamy 4 jajka – jedną ręką biorą jajko, a drugą skorupki wyrzucają za siebie.

– Mieszamy – obiema rękami wykonują ruchy okrężne.

– Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i mieszamy – wykonują gesty wlewania i wsypywania oraz mieszania.

– Wyrabiamy ciasto – gniotą ciasto, wykonując ruchy naprzemienne – raz jedną ręką, raz drugą.

– Nakładamy ciasto na blachę – uczniowie naśladują gest wlewania ciasta na blachę.

– Wkładamy ciasto do piekarnika – naśladują wsuwanie blachy i zamykanie piekarnika.

– Czekamy – patrzą na zegarek.

– Wyciągamy ciasto – naśladują wyjmowanie blachy z piekarnika.

– Kroimy na kawałki – naśladują krojenie ciasta.

– Smacznego – częstują mamę

  1. Piosenka o mamie - https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

6. Nasza mama jest poetką

  1. Redagowanie życzeń (zeszyt ćwiczeń – edukacja zintegrowana, cz. 4, ćw. 1, s. 30)

Uczniowie na podstawie zgromadzonego słownictwa układają życzenia dla mamy. Zapisują je w ćwiczeniach np.:

 

Kochana Mamo!

Życzę Ci dużo radości, szczęścia i uśmiechu na co dzień.

Życzę, aby beztroskie chwile trwały jak najdłużej, a dzieci przynosiły pociechę.

Twoja córka/ syn

2. Wykonanie laurki dla mamy (podręcznik, cz. 4, ćw. 3, s. 38)

Dzieci wykonują laurkę i zapisują w niej samodzielnie ułożone życzenia z ćwiczeń.

3.Uzupełnianie zdań

Podręcznik, cz. 4, ćw. 4, s. 39

……………………………………………………………………………………………………………………

Klasa III

Praca w zeszycie ćw. Uczymy się z Bratkiem, podręcznik interaktywny cz.4,

BLOK TEMATYCZNY: Emocje

1. Wprawki Ortograffki: wyrazy z utratą dźwięczności.

Wprowadzenie do tematu (http://scholaris.pl/resources/run/id/110281

1. Dobieranie emocji do podanych zdań (podręcznik, cz. 4, ćw. 1, s. 30)

Uczniowie odczytują zdania. Określają, jakie emocje odczuwało dziecko, które wypowiadało to zdanie.

2. Komiks Bratka – zasady pisowni wyrazów z utratą dźwięczności (podręcznik, cz. 4, ćw. 2, s. 31)

Uczniowie odczytują komiks

3. Odgrywanie scenek na podstawie komiksu (podręcznik, cz. 4, ćw. 2, s. 31)

4. Rozwiązywanie zagadek Bratka (podręcznik, cz. 4, ćw. 3, s. 31)

5. Ćwiczenie relaksacyjne – przeciąganie się na siedząco

Uczniowie siedzą na krzesełkach. Wyciągają ręce w górę i prostują kręgosłup. Następnie wyciągają ręce w bok. Potem podnoszą obie nogi, trzymając je razem i starają się je rozprostować.

2. Czy złość można oswoić?

1. Zapoznanie z opowiadaniem „Czy złość można oswoić?” (podręcznik, cz. 4, s. 32–33)

2.Ocena zachowania bohaterów opowiadania (podręcznik, cz. 4, ćw. 1, 2, s. 33)

Ćw. 1. Uczniowie rozmawiają na temat zachowania bohaterów. Odpowiadają na pytania: Jakie uczucia i emocje przezywali bohaterowie tego opowiadania? W jakiej sytuacji je przeżywali?

Ćw. 2. Dzieci odpowiadają na pytania: Jak oceniłbyś zachowanie bohaterów? Uzasadnij swoją wypowiedź. Jakie wydarzenie zmieniło zachowanie bohaterów?

3. Rozmowa na temat sposobu radzenia sobie ze złością (podręcznik, cz. 4, ćw. 3, s. 33)

Uczniowie rozmawiają  na temat sposobów radzenia sobie ze złością. Odpowiadają na pytania: Jakie sposoby radzenie sobie ze złością podał dzieciom Bratek? Czy macie jakieś własne sposoby na opanowanie złości? Następnie wyszukują fragmenty tekstu będące odpowiedzią na pytania: Jaką ważną myśl przekazał Bratek dzieciom? O czym należy pamiętać, gdy czujemy, że pojawia się złość?

4. Wykonanie pracy plastycznej „Złość” (podręcznik, cz. 3, ćw. 4, s. 33)

Uczniowie za pomocą farb plakatowych malują złość. Po wykonaniu zadania prezentują swoje prace. Mówią, w jakich sytuacjach najczęściej odczuwają złość i w jaki sposób starają się jej pozbyć.

3. Niespodziewane spotkanie.

1. Czytanie opowiadania „Niespodziewane spotkanie”(podręcznik, cz. 4, s. 34–35)

2. Opowiadanie przez uczniów treści przeczytanego tekstu (podręcznik, cz. 4, s. 34–35)

Uczniowie, korzystając z ilustracji umieszczonych w podręczniku, opowiadają treść tekstu.

3. Wyszukiwanie różnic w obu zaprezentowanych opowiadaniach

Dzieci porównują oba opowiadania i podają różnice w ich treści.

4. Rozmowa kierowana na temat opowiadania – ocena zachowania Janka (podręcznik, cz. 4, ćw. 1, 2, s. 34, ćw. 3, s. 35)

Odpowiedzi na pytania:

Jakie emocje okazywał nieznajomy pan? Jak sądzisz, jakie emocje odczuwał Janek?.

Jak zachował się Janek, kiedy nieznajomy zaproponował mu wspólne poszukiwanie zaginionego psa? Czy zachowanie Janka było zgodne z zasadami?.

5. Ćwiczenie relaksacyjne „Dotknij sufitu”

Uczniowie stoją obok ławki. Stopy „przyklejone” do podłogi. Podnoszą ręce do góry, starając się dotknąć sufitu. Naprężają kilka sekund ciało, po czym opuszczają ręce i rozluźniają się. Pacynka Bratka towarzyszy dzieciom w ćwiczeniach.

Uczniowie wykonują ćwiczenie 3 razy.

 

Piosenka - Nieznajomy - https://www.youtube.com/watch?v=SswfMOV6bUU

 

4. Poznajemy historię dziewczynki z parku

1. Zapoznanie z fragmentem opowiadania Barbary Kosmowskiej „Dziewczynka z parku”(podręcznik, cz. 4, ćw. 1, s. 37)

2. Rozmowa kierowana na temat opowiadania (podręcznik, cz. 4, ćw. 2, 3, s. 37)

3. Ocena zachowania Andzi (podręcznik, cz. 4, ćw. 5, s. 37)

Dzieci rozmawiają na temat zachowania Andzi. Dochodzą do wniosku, że dziewczynka zachowuje się odpowiedzialnie i mimo swego smutku stara się pomóc mamie i ją pocieszyć.

4. Ćwiczenie relaksacyjne „Postukaj, opukaj”

Uczniowie stoją w lekkim rozkroku. Pięściami delikatnie opukują swoje ciało: nogi, ręce barki. Robią to w kierunku serca. Prawą ręką opukują lewą rękę, a następnie odwrotnie. Obiema pięściami opukują najpierw prawą, potem lewą nogę. Następnie górną część pleców i lekko, palcami dłoni – głowę.

5. Zasady zachowania wobec osoby, która straciła kogoś bliskiego

Podręcznik, cz. 4, ćw. 6, s. 37

Uczniowie rozmawiają na temat zachowania się wobec osoby, która straciła kogoś bliskiego. Mówią, jacy powinniśmy być wobec takiej osoby: współczujący, cierpliwi, wyrozumiali, łagodni itp.

Zeszyt ćwiczeń – edukacja zintegrowana, cz. 4, ćw. 1, s. 28

Uczniowie zapisują w liniaturze kilka zdań o tym, co można zrobić dla kogoś, kto stracił bliską osobę.

6. Sposoby radzenia sobie ze smutkiem (podręcznik, cz. 4, ćw. 7, s. 37)

Uczniowie zastanawiają się, jak można radzić sobie ze smutkiem, zwłaszcza w trudnej sytuacji. Podają różne pomysły np.: rozmowa z przyjacielem, długi spacer, namalowanie rysunku wyrażającego własne uczucia itp.

7. Wykonanie składanki origami „Kwiatek dla smutnej dziewczynki” – (https://www.youtube.com/watch?v=MtonW5o7xh8)

 

5. Już odmierzamy bez pomocy mamy

  1. Z kroniki klasy 2a – czytanie ze zrozumieniem tekstu na temat organizacji Dnia Matki (podręcznik, cz. 4, s. 38)

Rozmowa na temat przeczytanego tekstu (podręcznik, cz. 4, ćw. 1, s. 38)

Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela:

-       Jakie święto obchodzimy 26 maja?

-       Dlaczego to jest ważne święto?

-       Jak lubisz spędzać czas ze swoja mamą?

-       Jakie niespodzianki przygotowały dzieci dla swoich mam?

2. Redagowanie życzeń (zeszyt ćwiczeń – edukacja zintegrowana, cz. 4, ćw. 1, s. 30)

Uczniowie na podstawie zgromadzonego słownictwa układają życzenia dla mamy. Zapisują je w ćwiczeniach np.:

 

 

Kochana Mamo!

Życzę Ci dużo radości, szczęścia i uśmiechu na co dzień.

Życzę, aby beztroskie chwile trwały jak najdłużej, a dzieci przynosiły pociechę.

Twoja córka/ syn

3. Wykonanie laurki dla mamy (podręcznik, cz. 4, ćw. 3, s. 38)

Dzieci wykonują laurkę i zapisują w niej samodzielnie ułożone życzenia z ćwiczeń.

4. Uzupełnianie zdań

Podręcznik, cz. 4, ćw. 4, s. 39

Uczniowie kończą zdanie: Z moją mamą (co robię?)…

Zeszyt ćwiczeń – edukacja zintegrowana, cz. 4, ćw. 2, s. 29

Dzieci zapisują dalszy ciąg zdań w ćwiczeniach.

5. Zwroty, których używamy, mówiąc do mamy (podręcznik, cz. 4, ćw. 5, s. 39)

Uczniowie wymieniają inne zwroty, którymi można się zwrócić do mamy: mamo, mamusiu, matulu, mamuniu, mateczko… Zapisują je w zeszycie.

6. Piosenka o mamie - https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

 

You are here