język niemiecki 25.05.-29.05.20
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

język niemiecki 25.05.-29.05.20

Email Drukuj PDF

Język niemiecki 25.05-29.05.20

 

Kl. I,II,III

Temat: Utrwalamy nazwy zwierząt w zoo.

Zagrajcie w Memory. Utrwalcie słownictwo.

https://www.wildpark-tambach.de/kinder/onlinespiel

Temat: Utrwalamy nazwy zwierząt.

Poszukaj w swoim pokoju maskotki lub zabawki ze zwierzętami z zoo. Spakuj je do worka, a następnie losuj i nazywaj zwierzątka. Miłej zabawy!:)

 

Kl.IV

Thema: Hast du ein Haustier?

Przepisz notatkę do zeszytu:

  1. Ja mam psa.- Ich habe einen Hund.
  2. Ja mam kota.- Ich habe eine Katze.
  3. Ja mam królika.- Ich habe ein Kaninchen.

Thema: Mein Hund mag Wurst.

Przepisz słówka do zeszytu:

  1. die Wurst- kiełbasa
  2. die Milch- mleko
  3. der Salat- sałata
  4. die Karotte- marchewka
  5. der Wurm- robak
  6. das Futter- karma
  7. der Schinken- szynka
  8. der Apfel- jabłko

Thema: Was mögen die Tiere?

Uzupełnij po niemiecku, co jedzą podane zwierzęta:

  1. der Hund-
  2. die Katze-
  3. der Papagei-
  4. das Kaninchen
  5. der Hamster-
  6. die Schildkröte-

 

KL. V/VI

Thema: Das Wetter- Űbungen.

Zagrajcie w memory. Utrwalcie opis pogody.

https://www.german-games.net/de/deutsch-spiele/memory?thema=Welt%20-%20Wetter&level=Anf%C3%A4nger

Thema: Schöne Grüβe aus Helsinki.

Piszemy pocztówkę z wakacji. Przepisz notatkę:

Liebe Ania!- Kochana Aniu!

Lieber Maks!- Kochany Maks!

Herzliche Grüβe aus Berlin.- Serdeczne pozdrowienia z Berlina.

Ich bin hier seit 3 Tagen.- Jestem tutaj od trzech dni.

Es ist super!- Jest super!

Das Wetter ist schön.- Pogoda jest piękna.

Ich habe schon  viel gesehen.- Dużo już widziałem.

Ick komme am Freitag zurück.- Wracam w piątek.

Thema: Meine Postkarte

Zadanie:

Napisz po niemiecku pocztówkę z wakacji. :) Wykorzystaj zwroty z poprzedniej lekcji.

 

Kl. VII

Thema: Du darfst hier nicht parken.

Uzupełnij odmianę czasownika „dürfen” (móc, mieć pozwolenie)

l. pojedyncza

1. ich darf- ja mogę

2. du darfst- ty możesz

3. er, sie, es darf- on, ona, ono może

l. mnoga

1. wir dürfen- my możemy

2. ihr dürft- wy możecie

3. sie, Sie dürfen- oni, one mogą

Czasownik „dürfen” oznacza móc, mieć pozwolenia i używamy go w nakazach i zakazach, np. Hier darf man nicht parken.- Tutaj nie wolno parkować.

Thema: Verbote und Gebote

Zakazy i nakazy. Przepisz notatkę.

  1. Man darf hier parken.- Wolno tutaj parkować.
  2. Man darf hier nicht parken.- Nie wolno tutaj parkować.
  3. Du darfst nicht rauchen.- Tobie nie wolno palić papierosów.
  4. Man darf hier nicht fahren- Nie wolno tutaj jechać.
  5. Man darf den Rasen nicht betreten.- Nie wolno deptać po trawniku.

A czy ty znasz jakieś zakazy lub nakazy? Jeśli tak to napisz przykład. Może być po polsku, a razem spróbujemy przetłumaczyć.

Thema: Urlaubsziele.

Urlaubsziele- cele urlopowe

Przepisz notatkę:

Wohin fährst du in den Ferien?- Dokąd jedziesz na wakacje?

  1. nach Berlin- do Berlina
  2. nach Deutschland- do Niemiec
  3. in die Schweiz- do Szwajcarii
  4. ans Meer- nad morze
  5. an die Ostsee- nad Morze Bałtyckie
  6. an den See- nad jezioro
  7. ins Gebirge- w góry

 

Kl. VIII, Karol Błaszczyk

Thema: Bao Bao ist ein Panda- Bär.

Przepisz notatkę do zeszytu:

Bao Bao ist ein Panda- Bär.- Bao bao jest misiem pandą.

Bao Bao wird 13 Jahre alt.- Bao bao skończył 13 lat.

Im Berliner Zoo gibt es im Moment nur einen Panda- Bären- W zoo w Berlinie jest aktualnie 1 miś panda.

Tjen Tjen war ein Bär, die Freundin von Bao Bao. – Tjen Tjen była misiem, przyjaciółką Bao Bao.

Es ist nicht einfach, eine Partnerin für Bao Ba ozu finden.- Nie jest łatwo znaleźć partnerkę dla Bao Bao.

Thema: Die Umwelt und wir.

Przepisz notatkę do zeszytu:

  1. der Kiefer- sosna
  2. die Tanne- jodła
  3. die Eiche-dąb
  4. die Birke- brzoza
  5. der Löwenzahn- mniszek lekarski
  6. der Klatschmohn- mak polny
  7. der Kaktus- kaktus
  8. der Gummibaum- fikus

Thema: Die Umwelt und wir. Űbungen.

Narysuj wszystkie rośliny z poprzedniego tematu i podpisz je po niemiecku.

 

Kl. I branżowa

Thema: Schulfächer

Uzupełnij notatkę:

  1. Mathematik- matematyka
  2. Deutsch- język niemiecki
  3. Polnisch- język polski
  4. Geschichte- historia
  5. Erdkunde- geografia
  6. Religion- religia
  7. Englisch- język angielski
  8. Sport- wf
  9. Biologie- biologia
  10. Chemie- chemia
  11. Physik- fizyka
  12. Klassenlehrerstunde- godzina z wychowawcą
  13. Kunst- plastyka
  14. Werken- technika
  15. Musik- muzyka
  16. Grundlagen des Unternehmens- podstawy przedsiębiorczości
  17. Grundlagen der Gastronomie- podstawy gastronomii
  18. Bildung von Sicherheit- edukacja dla bezpieczeństwa

Zadanie:

Napisz plan lekcji po niemiecku. Pamiętaj, żeby dni tygodnia też były po niemiecku. Przypomnisz sobie szkolny plan lekcji. :)

 

Kl. II branż.

Thema: Unsere Reiseziele.

Przepisz notatkę:

Wohin fährst du in den Ferien?- Dokąd jedziesz na wakacje?

  1. nach Berlin- do Berlina
  2. nach Deutschland- do Niemiec
  3. in die Schweiz- do Szwajcarii
  4. ans Meer- nad morze
  5. an die Ostsee- nad Morze Bałtyckie
  6. an den See- nad jezioro
  7. ins Gebirge- w góry

 

KL. III branż.

Thema: Verschiedene Traditionen.

Przepisz notatkę do zeszytu:

  1. Weihnachten- Boże Narodzenie
  2. Ostern- Wielkanoc
  3. Geburtstag- urodziny
  4. Namenstag- imieniny
  5. Heilige 3 Könige- Święto 3 Króli
  6. Valentinstag- Walentynki
  7. Muttertag- Dzień Matki
  8. Vatertag- Dzień Ojca
  9. Nikolaustag- Mikołajki
  10. Neujahr- Nowy Rok

Zadanie:

Napisz daty podanych świąt i uroczystości:

  1. Weihnachten-
  2. Ostern-
  3. Geburtstag-
  4. Namenstag-
  5. Heilige 3 Könige-
  6. Valentinstag-
  7. Muttertag-
  8. Vatertag-
  9. Nikolaustag-
  10. Neujahr-

 

Język niemiecki zawodowy:

Kl. I

Thema: Obst

Zadanie:

Wymień, jak najwięcej owoców po niemiecku i zrób notatkę (najmniej 20 punktów). Skorzystaj ze słownika WWW.pons.pl.

Możesz skorzystać z listy owoców: https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Obstarten- musisz przetłumaczyć owoce z j.niem. na j.polski.

 

Kl. II

Thema: Kaffee oder Tee?

Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=yrRjlX-Qmzg

Zadanie:

Napisz przepis na ulubioną kawę lub herbatę. :)

 

Kl. III

Thema: Vorstellungsgespräch- Űbungen.

Poćwicz pytania oraz odpowiedzi używane podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

https://www.youtube.com/watch?v=CAINRiEdsYY

https://www.youtube.com/watch?v=Fq_xxmn2wqA

https://www.youtube.com/watch?v=vtlqP4j4I54

 

 

Zajęcia rewalidacyjne:

 

kl. I,II,III, kl. IV,V,VI, kl. 13B, kl.678C, kl. 46A

 

Usprawniamy koordynację wzrokowo- ruchową, ćwiczymy pamięć i koncentrację oraz syntezę wzrokowo- ruchową. Zachęcam do układania puzzli online. Powodzenia!

 

https://puzzlefactory.pl/pl

https://www.jigsawplanet.com/?m=&lang=pl

You are here