e-LOGOPEDA
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

e-LOGOPEDA

e-logopedia IV

Email Drukuj PDF

Witam serdecznie!

Kolejny tydzień przed nami, który spędzimy w domu. Proszę utrwalać z dziećmi gimnastykę buzi i języka oraz ćwiczenia oddechowe, korzystając z propozycji zamieszczonych w zakładce e-logopeda i z nowych propozycji umieszczonych poniżej!

Pamiętajmy!

Lepiej ćwiczyć krótko, ale częściej po 5-10 min., czas trwania i liczbę powtórzeń należy dostosować do indywidualnych możliwości dziecka.

Dzisiaj  proponuję Państwu proste ćwiczenia słuchowe i oddechowe.

1.Ćwiczenia słuchowe – stanowią bardzo ważną grupę ćwiczeń logopedycznych. Stymulując funkcje słuchowe dziecka przyczyniamy się do rozwoju mowy.

Propozycje zabaw:

  • · „Co słyszę?” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami i nasłuchuje, rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, ulicy, pokoju, kuchni itp.
  • · „Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzanie pałeczką w szkło, drewno, metal, kamień itp., toczenie różnych przedmiotów po podłodze (np. piłki, kamienia, kasztana), rozpoznawanie odgłosu przez dziecko.
  • · Rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie – groch, guziki, kasza, cukier, gwoździe, ryż, kamyki itp.
  • · Uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, kubkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, folii aluminiowej, przelewanie wody, drapanie po szkle, stole, itp.
  • · Rozpoznawanie głosu, szmeru, źródła dźwięku – miejsca, kierunku, odległości, ilości dźwięków, głośności.
  • · Szukanie ukrytego zegarka, radia, telefonu itp.
  • · Rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt, odgłosów pojazdów
  • · Rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz, mikser, suszarka, pralka itp.

2. Ćwiczenia oddechowe.

  • Wydmuchane obrazy.

Ćwiczenia oddechowe poprawiają naszą wydolność i sprzyjają wydłużaniu fazy wydechowej. Ćwiczenia prowadzone są najczęściej w formie zabawowej, przy wykorzystaniu różnych środków, np. wiatraczków, piłeczek pingpongowych, baniek mydlanych, strzępków waty, piórek, chrupek itp. Dzisiaj proponuję inną odsłonę ćwiczeń!

Kto nie lubi malować w inny niż tradycyjny sposób. Dzieci z natury są ciekawskie i każdy nowy sposób malowania jest dla nich bardzo interesujący.

Dzisiaj propozycja ćwiczeń oddechowych przy użyciu rurki-słomki. Rozdmuchujemy kolorowe farby na papierze.  Taka forma malowania sprawia, że tworzymy wspaniały, nowoczesny obraz, a jednocześnie ćwiczymy oddech.

 

  • Dmuchajka, którą z łatwością wykonamy w domu!

  • Dmuchanie na zawieszone, na nitkach małe elementy.Dla utrudnienia staramy się różnicować siłę wydechu.

  1. 3. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

4. Wyturlaj ćwiczenia! Ruch i ćwiczenia fizyczne są bardzo ważne, nie zapominajmy o nich. W mojej propozycji potrzebujesz kostkę do gry, trochę miejsca w pokoju i miłej zabawy 😊!

5. Przypominam posiadaczom itym, którzy planują zaopatrzyć się w zeszyty pt.” Kocham Czytać”, Jagody Cieszyńskiejo utrwalaniu samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych i sylab w poszczególnych zeszytach.

6. Na koniec kilka wskazówek jak zachęcić naszego maluch do zabaw i ćwiczeń logopedycznych w domu 😊

Pozdrawiam serdecznie😊

Małgorzata Buchert

Ćwiczenie logopedyczne - DMUCHAJKA

Email Drukuj PDF

ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

Email Drukuj PDF

Witam serdecznie!

Kolejny tydzień przed nami, który spędzimy w domu. Proszę utrwalać z dziećmi gimnastykę buzi i języka oraz ćwiczenia oddechowe, korzystając z propozycji zamieszczonych w zakładce e-logopeda i z nowych propozycji umieszczonych poniżej!

Pamiętajmy!

Lepiej ćwiczyć krótko, ale częściej po 5-10 min., czas trwania i liczbę powtórzeń należy dostosować do indywidualnych możliwości dziecka.

Dzisiaj  proponuję Państwu proste ćwiczenia słuchowe i oddechowe.

  1. 3. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

 

  1. Wyturlaj ćwiczenia! Ruch i ćwiczenia fizyczne są bardzo ważne, nie zapominajmy o nich. W mojej propozycji potrzebujesz kostkę do gry, trochę miejsca w pokoju i miłej zabawy 😊!

5. Przypominam posiadaczom itym, którzy planują zaopatrzyć się w zeszyty pt.” Kocham Czytać”, Jagody Cieszyńskiejo utrwalaniu samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych i sylab w poszczególnych zeszytach.

6. Na koniec kilka wskazówek jak zachęcić naszego maluch do zabaw i ćwiczeń logopedycznych w domu 😊

https://slideplayer.pl/slide/3018766/

Pozdrawiam serdecznie😊

Małgorzata Buchert

Ćwiczenia oddechowe

Email Drukuj PDF

Witam serdecznie!

Kolejny tydzień przed nami, który spędzimy w domu. Proszę utrwalać z dziećmi gimnastykę buzi i języka oraz ćwiczenia oddechowe, korzystając z propozycji zamieszczonych w zakładce e-logopeda i z nowych propozycji umieszczonych poniżej!

Pamiętajmy!

Lepiej ćwiczyć krótko, ale częściej po 5-10 min., czas trwania i liczbę powtórzeń należy dostosować do indywidualnych możliwości dziecka.

Dzisiaj  proponuję Państwu proste ćwiczenia słuchowe i oddechowe.

2. Ćwiczenia oddechowe.

  • Wydmuchane obrazy.

Ćwiczenia oddechowe poprawiają naszą wydolność i sprzyjają wydłużaniu fazy wydechowej. Ćwiczenia prowadzone są najczęściej w formie zabawowej, przy wykorzystaniu różnych środków, np. wiatraczków, piłeczek pingpongowych, baniek mydlanych, strzępków waty, piórek, chrupek itp. Dzisiaj proponuję inną odsłonę ćwiczeń!

Kto nie lubi malować w inny niż tradycyjny sposób. Dzieci z natury są ciekawskie i każdy nowy sposób malowania jest dla nich bardzo interesujący.

Dzisiaj propozycja ćwiczeń oddechowych przy użyciu rurki-słomki. Rozdmuchujemy kolorowe farby na papierze.  Taka forma malowania sprawia, że tworzymy wspaniały, nowoczesny obraz, a jednocześnie ćwiczymy oddech.

 

  • Dmuchajka, którą z łatwością wykonamy w domu!

Film z WhatsApp

  • Dmuchanie na zawieszone, na nitkach małe elementy.Dla utrudnienia staramy się różnicować siłę wydechu.

Ćwiczenia słuchowe

Email Drukuj PDF

Witam serdecznie!

Kolejny tydzień przed nami, który spędzimy w domu. Proszę utrwalać z dziećmi gimnastykę buzi i języka oraz ćwiczenia oddechowe, korzystając z propozycji zamieszczonych w zakładce e-logopeda i z nowych propozycji umieszczonych poniżej!

Pamiętajmy!

Lepiej ćwiczyć krótko, ale częściej po 5-10 min., czas trwania i liczbę powtórzeń należy dostosować do indywidualnych możliwości dziecka.

Dzisiaj  proponuję Państwu proste ćwiczenia słuchowe i oddechowe.

1.Ćwiczenia słuchowe – stanowią bardzo ważną grupę ćwiczeń logopedycznych. Stymulując funkcje słuchowe dziecka przyczyniamy się do rozwoju mowy.

Propozycje zabaw:

  • · „Co słyszę?” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami i nasłuchuje, rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, ulicy, pokoju, kuchni itp.
  • · „Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzanie pałeczką w szkło, drewno, metal, kamień itp., toczenie różnych przedmiotów po podłodze (np. piłki, kamienia, kasztana), rozpoznawanie odgłosu przez dziecko.
  • · Rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie – groch, guziki, kasza, cukier, gwoździe, ryż, kamyki itp.
  • · Uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, kubkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, folii aluminiowej, przelewanie wody, drapanie po szkle, stole, itp.
  • · Rozpoznawanie głosu, szmeru, źródła dźwięku – miejsca, kierunku, odległości, ilości dźwięków, głośności.
  • · Szukanie ukrytego zegarka, radia, telefonu itp.
  • · Rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt, odgłosów pojazdów
  • · Rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz, mikser, suszarka, pralka itp.

 

 

 

2. Ćwiczenia oddechowe.

  • Wydmuchane obrazy.

Ćwiczenia oddechowe poprawiają naszą wydolność i sprzyjają wydłużaniu fazy wydechowej. Ćwiczenia prowadzone są najczęściej w formie zabawowej, przy wykorzystaniu różnych środków, np. wiatraczków, piłeczek pingpongowych, baniek mydlanych, strzępków waty, piórek, chrupek itp. Dzisiaj proponuję inną odsłonę ćwiczeń!

Kto nie lubi malować w inny niż tradycyjny sposób. Dzieci z natury są ciekawskie i każdy nowy sposób malowania jest dla nich bardzo interesujący.

Dzisiaj propozycja ćwiczeń oddechowych przy użyciu rurki-słomki. Rozdmuchujemy kolorowe farby na papierze.  Taka forma malowania sprawia, że tworzymy wspaniały, nowoczesny obraz, a jednocześnie ćwiczymy oddech.

https://www.youtube.com/watch?v=2yFNv8PElDI

 

  • Dmuchajka, którą z łatwością wykonamy w domu!

Film z WhatsApp

  • Dmuchanie na zawieszone, na nitkach małe elementy.Dla utrudnienia staramy się różnicować siłę wydechu.

 

  1. 3. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

https://www.youtube.com/watch?v=A8ZcB53gMYs

 

  1. Wyturlaj ćwiczenia! Ruch i ćwiczenia fizyczne są bardzo ważne, nie zapominajmy o nich. W mojej propozycji potrzebujesz kostkę do gry, trochę miejsca w pokoju i miłej zabawy 😊!

 

 

 

5. Przypominam posiadaczom itym, którzy planują zaopatrzyć się w zeszyty pt.” Kocham Czytać”, Jagody Cieszyńskiejo utrwalaniu samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych i sylab w poszczególnych zeszytach.

 

 

6. Na koniec kilka wskazówek jak zachęcić naszego maluch do zabaw i ćwiczeń logopedycznych w domu 😊

https://slideplayer.pl/slide/3018766/

 

Pozdrawiam serdecznie😊

Małgorzata Buchert

You are here