LOGOPEDIA
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

LOGOPEDIA

Pielęgnacja twarzy i jamy ustnej u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym

Email Drukuj PDF



?Od zabawy do mówienia? Marzeny Machoś

Email Drukuj PDF

Serdecznie polecam tą niedrogą książeczkę, która podpowiada jak można bawić się z dzieckiem już od urodzenia, tak aby kształtować dobre nawyki komunikacji. Propozycje dotyczą zabaw już dla miesięcznego dziecka i opierają się o artykułowanie samogłosek.

Ćwiczenia podzielone są na kilka kategorii. Po pierwsze takie, które można wykonywać podczas codziennej pielęgnacji. Konkretne samogłoski dopasowane są do różnych czynności i tak np. przy masowaniu bawimy się literką ?E?, a przy kąpieli ?O?. Następnie do każdej samogłoski dopasowanych jest kilka zabaw, z samymi gestami oraz z pomocą zabawek. Kolejny rozdział podpowiada, jak z jednym rekwizytem np. z bańkami mydlanymi możemy ćwiczyć różne samogłoski. A chyba najciekawszym i najbardziej pomocnym rozdziałem, szczególnie na początek, są rozpisane zabawy na każdy miesiąc życia dziecka.
Serdecznie polecam.

Światowy Dzień Świadomości Jąkania

Email Drukuj PDF

22 października - Światowy Dzień Świadomości Jąkania

"Świat, który rozumie jąkanie"

Wzorem lat ubiegłych z okazji Światowego Dnia Świadomości Jąkania
Polski Związek Logopedów organizuje konsultacje on-line.

W tegorocznych konsultacjach rolę ekspertów zgodzili się pełnić:

prof. dr hab. Zbigniew Tarkowski
dr Karina Szafrańska
dr Krzysztof Szamburski
mgr Anna Kołodziej

Zapraszam do zadawania pytań ekspertom - proszę je kierować na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .
Pytania zostaną przekazane ekspertom dn. 22 października 2017 r.

 

Tego Dnia odbyły się w naszym Ośrodku liczne dyskusje i wymiana doświadczeń w pracy z osobami jąkającymi się. Odbyły się również zajęcia  relaksacyjne dla dzieci przejawiających objawy jąkania, zmierzające do  nabycia pewności siebie podczas mówienia oraz zmniejszające lęki przed mówieniem!

Rola wyrazów dzwiękonaśladowczych w rozwoju mowy dziecka

Email Drukuj PDF



Europejski Dzień Logopedy

Email Drukuj PDF

Dn. 06.03.2017r.  w naszej szkole obchodziliśmy  Europejski Dzień Logopedy.

Z tej okazji  zaprosiłam dzieci do wzięcia udziału w licznych konkursach logopedycznych. Dzieci z klas IV, V, VI wykonały ilustracje do znanych rymowanek polskich poetów pt. ? Rymowanki ? rysowanki ?.

Więcej…

?GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA NA WESOŁO?

Email Drukuj PDF

W ramach projektu ?GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA NA WESOŁO? w naszej szkole, odbywają się zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci z zaburzeniami mowy.
Uczniowie w czasie zajęć usprawniają motorykę narządów mowy (języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego), wykonują ćwiczenia oddechowe, słuchowe oraz artykulacyjne.

Dzieci słuchają opowiadań logopedycznych i próbują wykonywać poprawnie wszystkie ćwiczenia.

Więcej…

6 marca Europejski Dzień Logopedy

Email Drukuj PDF

Konkurs logopedyczno-plastyczny

Email Drukuj PDF

Kolejna odsłona konkursu logopedyczno-plastycznego

dla uczniów klas szkoły podstawowej

pt. ,, Dobre maniery,

czyli o tym, że warto mówić

proszę, przepraszam, dziękuję?

Znalezione obrazy dla zapytania wesoły uczeń

Termin realizacji prac do 31.03.2017 roku.

Serdecznie zapraszamy,

czekają słodkie nagrody!

Ekspozycja prac na przełomie kwietnia.

Edukacja dzieci z autyzmem

Email Drukuj PDF

Edukacja dzieci z autyzmem, z wykorzystaniem metody wspomaganej komunikacji.

Dużo czytamy  i szukamy różnych metod alternatywnej komunikacji dla najmłodszych, którzy mają  trudności w przekazie słownym. Natrafiłam w poradniku-logopedycznym.pl, na ciekawy artykuł dotyczący edukacji dzieci z autyzmem, do przeczytania którego serdecznie zachęcam, wszystkich zainteresowanych tym zagadnieniem.

http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/259/edukacja-dzieci.html

Drugie śniadanie zjadamy i siłę do nauki mamy!

Email Drukuj PDF

Projekt pt.: ?Drugie śniadanie zjadamy i siłę do nauki mamy!?

W ramach projektu, pragniemy dostarczyć dzieciom energii niezbędnej do  aktywnego spędzenia dnia w szkole.

 

Drugie śniadanie odgrywa bardzo ważną rolę w codziennym jadłospisie ? to dzięki niemu dziecko ma siłę na resztę dnia w szkole, potrafi skoncentrować się na zajęciach i wykonywać ćwiczenia fizyczne w czasie zajęć sportowych.

Wiele dzieci jednak  zapomina o zabraniu drugiego śniadania do szkoły  i dlatego od września,  prowadzimy w naszym Ośrodku kampanię  pt.:  ? Drugie śniadanie zjadamy i siłę do nauki mamy!? Wspomagamy dzieci pysznymi kanapkami i owocami aby miały energię i wigor na zajęciach fizycznych i umysłowych.

Serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom Ośrodka za zaangażowanie w projekcie ?Drugie śniadanie?, w minionym półroczu szkolnym.

Małgorzata Buchert

"Dobre maniery" - czyli o tym...

Email Drukuj PDF

A oto efekt naszego spotkania:

konkurs logopedyczno-plastyczny

Email Drukuj PDF

Między piętą a ustami

Email Drukuj PDF

Jeśli chcecie się dowiedzieć ? Czy pracując z odruchami, można poprawić mowę, czy tylko warunki, od których zależy sukces terapeutyczny? Zapraszam do zapoznania się z artykułem ?Między piętą a ustami? Zofii Pniewskiej- Kosiorek, specjalistki w dziedzinie neurologopedii.

do pobrania - pdf - 250Kb



Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych

Email Drukuj PDF

Kolejny ciekawy artykuł poruszający tematykę odruchów, próbujący odpowiedzieć na pytanie "Czy przetrwałe odruchy przyczyniają się do powstania trudności szkolnych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym?.

Życzę udanej lektury- może ktoś znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania dotyczące przetrwałych odruchów u dzieci.

do pobrania - pdf - 250Kb



 

 

?Diagnostyka etiologiczna zaburzeń artykulacji?

Email Drukuj PDF

Zachęcam do zapoznania się z kolejnym ciekawym wywodem Prof. dr hab. med. Andrzeja Obrębowskiego  i  dr med. Zofii  Obrębowskiej ,  pt.:? Diagnostyka etiologiczna zaburzeń artykulacji?, zamieszczonego w  Otorynolaryngologii  2013. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do lektury.

do pobrania - pdf - 250Kb



Konkurs plastyczny

Email Drukuj PDF

Na przełomie marca i kwietnia w ramach światowego Dnia Logopedy, odbył się konkurs  logopedyczno-plastyczny pt.:? Sprawne ręce- sprawna komunikacja? . W konkursie  udział  wzięły dzieci z klas podstawowych i gimnazjum.  Zabawa polegała na ilustrowaniu podczas mówienia tekstu wierszyków  pani Ewy Małgorzaty Skorek, odpowiednimi elementami rysunku. Uczestnicy konkursu samodzielnie rysowali  obrazki, tak jak podpowiadała im wyobraźnia.  Trudno było wytypować zwycięzców, więc słodkie nagrody powędrowały do wszystkich uczestników {#emotions_dlg.smile}

Bardzo dziękuję Pani Joannie Kunze za pomoc w przeprowadzonym konkursie!

Małgorzata Buchert

Strona 1 z 2

You are here