LOGOPEDIA
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

LOGOPEDIA

Europejski Dzień Logopedy

Email Drukuj PDF

Dn. 06.03.2017r.  w naszej szkole obchodziliśmy  Europejski Dzień Logopedy.

Z tej okazji  zaprosiłam dzieci do wzięcia udziału w licznych konkursach logopedycznych. Dzieci z klas IV, V, VI wykonały ilustracje do znanych rymowanek polskich poetów pt. „ Rymowanki – rysowanki ”.

Więcej…

„GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA NA WESOŁO”

Email Drukuj PDF

W ramach projektu „GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA NA WESOŁO” w naszej szkole, odbywają się zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci z zaburzeniami mowy.
Uczniowie w czasie zajęć usprawniają motorykę narządów mowy (języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego), wykonują ćwiczenia oddechowe, słuchowe oraz artykulacyjne.

Dzieci słuchają opowiadań logopedycznych i próbują wykonywać poprawnie wszystkie ćwiczenia.

Więcej…

6 marca Europejski Dzień Logopedy

Email Drukuj PDF

Konkurs logopedyczno-plastyczny

Email Drukuj PDF

Kolejna odsłona konkursu logopedyczno-plastycznego

dla uczniów klas szkoły podstawowej

pt. ,, Dobre maniery,

czyli o tym, że warto mówić

proszę, przepraszam, dziękuję

Znalezione obrazy dla zapytania wesoły uczeń

Termin realizacji prac do 31.03.2017 roku.

Serdecznie zapraszamy,

czekają słodkie nagrody!

Ekspozycja prac na przełomie kwietnia.

Edukacja dzieci z autyzmem

Email Drukuj PDF

Edukacja dzieci z autyzmem, z wykorzystaniem metody wspomaganej komunikacji.

Dużo czytamy  i szukamy różnych metod alternatywnej komunikacji dla najmłodszych, którzy mają  trudności w przekazie słownym. Natrafiłam w poradniku-logopedycznym.pl, na ciekawy artykuł dotyczący edukacji dzieci z autyzmem, do przeczytania którego serdecznie zachęcam, wszystkich zainteresowanych tym zagadnieniem.

http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/259/edukacja-dzieci.html

Drugie śniadanie zjadamy i siłę do nauki mamy!

Email Drukuj PDF

Projekt pt.: „Drugie śniadanie zjadamy i siłę do nauki mamy!

W ramach projektu, pragniemy dostarczyć dzieciom energii niezbędnej do  aktywnego spędzenia dnia w szkole.

 

Drugie śniadanie odgrywa bardzo ważną rolę w codziennym jadłospisie – to dzięki niemu dziecko ma siłę na resztę dnia w szkole, potrafi skoncentrować się na zajęciach i wykonywać ćwiczenia fizyczne w czasie zajęć sportowych.

Wiele dzieci jednak  zapomina o zabraniu drugiego śniadania do szkoły  i dlatego od września,  prowadzimy w naszym Ośrodku kampanię  pt.:  „ Drugie śniadanie zjadamy i siłę do nauki mamy!” Wspomagamy dzieci pysznymi kanapkami i owocami aby miały energię i wigor na zajęciach fizycznych i umysłowych.

Serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom Ośrodka za zaangażowanie w projekcie „Drugie śniadanie”, w minionym półroczu szkolnym.

Małgorzata Buchert

"Dobre maniery" - czyli o tym...

Email Drukuj PDF

A oto efekt naszego spotkania:

konkurs logopedyczno-plastyczny

Email Drukuj PDF

Między piętą a ustami

Email Drukuj PDF

Jeśli chcecie się dowiedzieć – Czy pracując z odruchami, można poprawić mowę, czy tylko warunki, od których zależy sukces terapeutyczny? Zapraszam do zapoznania się z artykułem „Między piętą a ustami” Zofii Pniewskiej- Kosiorek, specjalistki w dziedzinie neurologopedii.

do pobrania - pdf - 250Kb



Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych

Email Drukuj PDF

Kolejny ciekawy artykuł poruszający tematykę odruchów, próbujący odpowiedzieć na pytanie "Czy przetrwałe odruchy przyczyniają się do powstania trudności szkolnych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym”.

Życzę udanej lektury- może ktoś znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania dotyczące przetrwałych odruchów u dzieci.

do pobrania - pdf - 250Kb



 

 

”Diagnostyka etiologiczna zaburzeń artykulacji”

Email Drukuj PDF

Zachęcam do zapoznania się z kolejnym ciekawym wywodem Prof. dr hab. med. Andrzeja Obrębowskiego  i  dr med. Zofii  Obrębowskiej ,  pt.:” Diagnostyka etiologiczna zaburzeń artykulacji”, zamieszczonego w  Otorynolaryngologii  2013. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do lektury.

do pobrania - pdf - 250Kb



Konkurs plastyczny

Email Drukuj PDF

Na przełomie marca i kwietnia w ramach światowego Dnia Logopedy, odbył się konkurs  logopedyczno-plastyczny pt.:” Sprawne ręce- sprawna komunikacja” . W konkursie  udział  wzięły dzieci z klas podstawowych i gimnazjum.  Zabawa polegała na ilustrowaniu podczas mówienia tekstu wierszyków  pani Ewy Małgorzaty Skorek, odpowiednimi elementami rysunku. Uczestnicy konkursu samodzielnie rysowali  obrazki, tak jak podpowiadała im wyobraźnia.  Trudno było wytypować zwycięzców, więc słodkie nagrody powędrowały do wszystkich uczestników {#emotions_dlg.smile}

Bardzo dziękuję Pani Joannie Kunze za pomoc w przeprowadzonym konkursie!

Małgorzata Buchert

AUTYZM

Email Drukuj PDF

Zapraszam wszystkich zainteresowanych, tematyką autyzmu do przeczytania,  dwóch bardzo ciekawych pozycji książkowych.

Pierwsza pt.: „Dynamika rozwoju chłopca z autyzmem” Hanny Olechnowicz i  Felicyty Krawczyk, opisuje 6 etapów terapii  „Jak żyć z autyzmem”.

do pobrania - pdf - 60Mb



Druga pozycja pt.: „Byłam dzieckiem autystycznym”  Temple Grandin, ukazuje ciężką drogę jaką pokonała Temple, przezwyciężając swój autyzm.

do pobrania - pdf - 30Mb



Życzę udanej lektury {#emotions_dlg.smile}

Gosia Buchert

Zasady wspomagania procesu rozwoju mowy - istotne wskazówki!

Email Drukuj PDF

Po wielu rozmowach z rodzicami najmłodszych dzieci oraz nauczycielami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pragnę Państwu zaprezentować  krótką  prezentację  dotyczącą „Zasad wspomagania rozwoju mowy naszych maluchów”. Wszelkie czynności mające na celu stymulowanie rozwoju mowy, powinny mieć formę zabawy i być przede wszystkim przyjemnością dla dziecka. Nigdy nie zmuszajmy  do mówienia, chwalmy  natomiast za włożony wysiłek, starania, podejmowane próby, zwłaszcza jeśli coś sprawia dziecku trudność! W  prezentacji  zawarte są  informacje, o czym powinniśmy pamiętać  i czego unikać w procesie stymulowania rozwoju mowy dzieci!

Miłego oglądania!

Gosia Buchert- logopeda



Etapy rozwoju mowy dziecka

Email Drukuj PDF

Mowa odgrywa ważną, jeśli nie najważniejszą, rolę w kontaktach międzyludzkich. Prawidłowe kształtowanie się mowy i jej rozwój jest podstawą do rozwoju osobowości dziecka. Dziecko poznaje i przyswaja podstawowe wartości poprzez obserwację, naśladownictwo, kształcenie oraz uwarunkowania społeczne, natomiast dzięki rozumieniu mowy i umiejętności mówienia, dziecko może zaspokoić swoje potrzeby psychiczne i fizyczne oraz wyrazić swoje uczucia i spostrzeżenia. Zapraszam wszystkich zainteresowanych do obejrzenia prezentacji na temat rozwoju mowy dziecka. Dla niektórych będzie to przypomnienie, a dla niektórych usystematyzowanie wiedzy z tego zakresu.

Życzę miłego oglądania {#emotions_dlg.smile}!

Gosia Buchert-logopeda



Higiena głosu w zawodzie nauczyciela

Email Drukuj PDF

Niezwykle istotnym zadanie logopedów jest uświadomienie nauczycielom znaczenia higieny i emisji głosu dla efektywnego wykonywania ich zawodu. Praca nauczyciela (wykładowcy) wymaga zwiększonego obciążenia psychofizycznego oraz głosowego w bardzo często niekorzystnych warunkach środowiskowych, co może doprowadzić do nieodwracalnych zmian w narządzie głosu. Higiena głosu w zawodzie nauczyciela (wykładowcy) opiera się głównie na zapobieganiu zaburzeniom czynności samego narządu, poprzez unikanie jego nadmiernych obciążeń i wczesne rozpoznanie jego niewydolności i usunięcie czynników wpływających na dysfunkcję głosową. Zachęcam Państwa do zapoznania się z informacjami zebranymi w  prezentacji „Higiena głosu nauczyciela” aby pomyśleć  czego unikać  i co zrobić by nasz głos służył nam  niezawodnie w pełnej barwie i brzmieniu  przez wszystkie lata pracy zawodowej {#emotions_dlg.smile}.

Małgorzata Buchert- logopeda



You are here