e-p.SYLWIA
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

e-p.SYLWIA

klasa 8 - 2020.03.30

Email Drukuj PDF

Kl. VIII- zwolniona z zajęć edukacyjnych (próbne egzaminy klas ósmych)

klasa 7 - 2020.03.30

Email Drukuj PDF

Thema: Man braucht einen  Sportanzug für das Training.

Przepisz notatkę do zeszytu:

  1. der Sportanzug- strój sportowy
  2. der Ball- piłka
  3. der Tennisschläger- rakieta do tenisa
  4. das Fahrrad- rower
  5. das Surfbrett- deska do serfowania
  6. die Badehose- kąpielówki
  7. die Skier- narty
  8. die Taucherbrille- okulary do nurkowania

 

Thema: Man braucht einen  Sportanzug für das Training- Űbungen.

Zadanie 1. Narysuj wszystkie sprzęty sportowe (8) i podpisz je po niemiecku.

 

Thema: Wozu brauchst du Skier?

Zadanie 1. Przepisz wszystkie punkty do zeszytu, a następnie uzupełnij, do jakich dyscyplin sporowych potrzebujemy wymienione sprzęty.

  1. der Sportanzug-
  2. der Ball-
  3. der Tennisschläger-
  4. das Fahrrad-
  5. das Surfbrett-
  6. die Badehose-
  7. die Skier-
  8. die Taucherbrille-

klasa 5 i 6 - 2020.03.30

Email Drukuj PDF

Thema: Ich kann schwimmen.

Przepisz notatkę do zeszytu:

können- umieć, móc, potrafić

l.pojedyncza

1. ich kann- ja potrafię

2. du kannst- ty potrafisz

3. es, sie, es kann- on,ona, ono potrafi

l. mnoga

1. wir können- my potrafimy

2. ihr könnt- wy potraficie

3. sie, Sie können- oni, one potrafią

 

Thema: Ich kann schwimmen- Űbungen

Przepisz notatkę do zeszytu:

  1. Ja potrafię grać w piłkę nożną.

Ich kann Fuβball spielen.

  1. My potrafimy jeździć konno.

Wir können reiten.

  1. Ona potrafi pływać.

Sie kann schwimmen.

  1. On potrafi grać w koszykówkę.

Er kann Basketball spielen.

 

Thema: Was kannst du machen?

 

Was kannst du machen? Co potrafisz robić? Narysuj 3 obrazki i podpisz je pełnymi zdaniami, zaczynając od „Ich kann…”. Na przykład: jeśli potrafisz pływać i to narysujesz to obok rysunku napisz: Ich kann schwimmen.

klasa 4 - 2020.03.30

Email Drukuj PDF

Thema: Mein Zimmer- Űbungen

Zadanie 1. Oglądając filmik, powtarzaj nazwy wyrazów:

Thema: Wo steht der Tisch?

Przepisz notatkę do zeszytu:

  1. Der Tisch steht in der Küche.- Stół stoi w kuchni.
  2. Das Bett steht im Schlafzimmer- Łóżko stoi w sypialni.
  3. Das Sofa steht im Wohnzimmer. – Kanapa stoi w salonie.
  4. Die Dusche ist im Badezimmer.- Prysznic jest w łazience.
  5. Der Schreibtisch ist im Arbeitszimmer.- Biurko jest w gabinecie.

Thema: Der Schrank ist braun.

Przepisz nazwy kolorów do zeszytu:

  1. rot- czerwony
  2. gelb- żółty
  3. grün- zielony
  4. rosa- różowy
  5. blau- niebieski
  6. schwarz- czarny
  7. weiβ- biały
  8. orange- pomarańczowy
  9. braun- brązowy
  10. grau- szary

Powtarzaj nazwy kolorów, korzystając ze strony:

Klasa I, II, III - 2020.03.30

Email Drukuj PDF

Zadanie 1.

Narysuj swój pokój i podpisz meble po niemiecku. Zadania nie wykonują uczniowie, którzy oddali już pracę do sprawdzenia.

Zadanie 2. : Oglądając filmik, powtarzaj nazwy wyrazów:

 

Zadanie 3. Obejrzyj bajkę :

Rewalidacja - 30.03.20 - 03.04.20

Email Drukuj PDF

Na zajęciach rewalidacyjnych w tygodniu 30.03.20- 03.04.20 doskonalimy technikę czytania w klasach I,II,III (kl. pani Eli), IV,V,VI (kl. pani Wiesi). Proszę zapoznać się z linkami i wybrać lekturę lub czytankę, a następnie ćwiczyć głośne czytanie.  Polecam stronę miastodzieci.pl. :)

Linki do lektur/ czytanek:

https://lektury.gov.pl/

https://gckib.org.pl/2020,03,lektura-w-kazdym-domu-klasy-1-3/

https://www.bryk.pl/lektury

https://fr-fr.facebook.com/pg/audiobooki.lekturymp3/posts/

https://wolnelektury.pl/katalog/gatunek/basn/?gclid=EAIaIQobChMIlLm2j-G_6AIVwoGyCh05YgimEAAYASAAEgIiXPD_BwE

https://woblink.com/katalog/ebooki/darmowe


https://www.legimi.pl/ebooki/dla-dzieci-i-mlodziezy,g221/


https://miastodzieci.pl/bajki/

Przyjemności! :)

Zadania od p. Wiesi i p. Sylwii

Niemiecki ZAWODOWY

Email Drukuj PDF

Język niemiecki zawodowy

klasa I

Thema: Fast food

  1. Wymień produkty, które należą do produktów typu Fast food.
  2. Czy jedzenie Fast foodów jest zdrowe? Odpowiedz.
  3. Korzystając ze strony: https://www.prinz-sportlich.de/magazin/fast-food-vor-und-nachteile/ wypisz zalety (Vorteile) i wady (Nachteile) jedzenia Fast foodów.

 

Klasa II

Thema: Kochrezepte- Űbungen.

Korzystając z Internetu i niemieckich stron internetowych (https://www.daskochrezept.de/, https://www.chefkoch.de/, https://www.lecker.de/) wyszukaj i napisz przepisy na:

- sałatkę ( w wyszukiwarce niemieckich stron kulinarnych wpisz np. Obstsalat- sałatka owocowa)

- zupę (np. Tomatensuppe, Gurkensuppe, Zwiebelsuppe)

- ciasto (np. Apfelkuchen)

- zapiekankę (np. Nudelauflauf)

 

Klasa III

Thema: HAACP Analyse

Korzystająz ze stron: https://de.wikipedia.org/wiki/Gefahrenanalyse_und_kritische_Kontrollpunkte, https://almedica-hygiene.ch/lifestyle/haccp-bedeutung/ napisz, co to znaczy HAACP. Polecam ten drugi odnośnik do strony. Można przepisać do zeszytu całą notatkę ze strony: https://almedica-hygiene.ch/lifestyle/haccp-bedeutung/

 

 

Życzę Wam przyjemności i dużo zdrówka. J

Branzowa 1

Email Drukuj PDF

Thema: Kleidungen- Űbungen.

Wykonaj następujące zadania:

  1. Przetłumacz nazwy ubrań:

suknia-

buty-

spodnie-

jeansy-

kurtka-

płaszcz-

koszula-

koszulka-

bluzka-

bluza-

sweter-

czapka-

spódnica-

kamizelka-

  1. Przetłumacz zdania:

Sweter jest niebieski i nowy.

 

Bluzka jest szara i stara.

 

Buty są tanie.

 

Czapka jest droga.

 

Sukienka jest czerwono- żółta.

 

  1. Uzupełnij rodzajnik nieokreślony w bierniku (einen, eine, ein)

Ich brauche …………………. Pullover.

Ich brauche …………………. Tasche.

Ich habe ……………. T-Shirt und ……………….. Hose an.

Ich habe …………….. Kleid und ………………… Schuhe an.

Ich brauche …………………  Rock.

 

  1. Opisz swoje dzisiejsze ubranie. Napisz 5 zdań.

klasa 3 zawodowa

Email Drukuj PDF

Thema: Am Wochenende

Utwórz tryb rozkazujący dla 2 os.l.poj, 2os. l.mn., 3 os.l.mn.

  1. Du lernst Englisch. (2 os.l.poj.)

………………………………………………………………………………

 

Ihr lernt Englisch. (2 os.l.mn.)

………………………………………………………………………………..

 

Sie lernen Englisch. (3 os.l.mn.)

………………………………………………………………………………..

 

  1. Du trinkst viel Wasser.

…………………………………………………………………………………

 

Ihr trinkt viel Wasser.

………………………………………………………………………………….

 

Sie trinken viel Wasser.

………………………………………………………………………………….

 

  1. Du gehst zum Arzt.

…………………………………………………………………………………

 

Ihr geht zum Arzt.

………………………………………………………………………………..

 

Sie gehen zum Arzt.

………………………………………………………………………………..

 

Opisz swój dzień. Napisz 8 zdań.

Branzowa 2

Email Drukuj PDF

Kl. II branż.

Thema: Imperativ- Űbungen

Utwórz tryb rozkazujący dla 2 os.l.poj, 2os. l.mn., 3 os.l.mn.

  1. Du lernst Englisch. (2 os.l.poj.)

………………………………………………………………………………

 

Ihr lernt Englisch. (2 os.l.mn.)

………………………………………………………………………………..

 

Sie lernen Englisch. (3 os.l.mn.)

………………………………………………………………………………..

 

  1. Du trinkst viel Wasser.

…………………………………………………………………………………

 

Ihr trinkt viel Wasser.

………………………………………………………………………………….

 

Sie trinken viel Wasser.

………………………………………………………………………………….

 

  1. Du gehst zum Arzt.

…………………………………………………………………………………

 

Ihr geht zum Arzt.

………………………………………………………………………………..

 

Sie gehen zum Arzt.

………………………………………………………………………………..

 

 

Thema: Was soll man tun, um fit und gesund zu bleiben?

 

Napisz 5 zdań, co trzeba robić, by żyć zdrowo. Skorzystaj z podręcznika oraz notatki w zeszycie przedmiotowym.

 

klasa 7

Email Drukuj PDF

Klasa 7

Thema: Möbel- Wiederholung.

  1. Narysuj i opisz swój pokój. Napisz 5 zdań.

 

  1. Przetłumacz zdania na j.polski.
    1. Das Bett steht neben dem Schrank.
    2. Der Schrank steht vor dem Regal.
    3. Der Computer steht auf dem Schreibtisch.
    4. Der Teppich liegt auf dem Fuβboden.
    5. Die Lampe hängt an der Wand.

 

 

Thema: Modalverben- Űbungen.

 

Korzystając z notatki w zeszycie, napisz odmiany czasowników modalnych:

  1. wollen- chcieć
  2. sollen- mieć powinność
  3. müssen- musieć
  4. können- móc, umieć, potrafić
  5. dürfen- móc, mieć pozwolenie
  6. mögen- lubić

 

 

Thema: Sportarten- Űbungen.

 

  1. Narysuj 10 dyscyplin sportowych i podpisz je po niemiecku

 

Przykład:

schwimmen

klasa 4/6

Email Drukuj PDF

Klasa V/ VI

Thema: Meine Hobbys

Narysuj 10 czynności związanych z hobby i podpisz je po niemiecku.

Przykład:

Rad fahren

 

Thema: Meine Hobbys- Űbungen

 

Przetłumacz wyrazy:

  1. jeździć rowerem-
  2. grać w tenisa-
  3. grać w piłkę nożną-
  4. czytać książkę-
  5. pływać-
  6. grać w koszykówkę-
  7. jeździć na rolkach-
  8. grać na komputerze-
  9. iść do kina-
  10. serfować-

klasa 4

Email Drukuj PDF

Klasa IV

Thema: Möbel- Űbungen.

Narysuj meble, które zapisaliśmy w zeszycie i podpisz je po niemiecku.

Przykład:

der Stuhl

Temat: Mein Zimmer

Narysuj swój pokój i podpisz meble po niemiecku. J

Klasa 7

Email Drukuj PDF
  1. Mein Zimmer- wytnij meble i wklej je na projekt domu, a następnie opisz pokój. Napisz 5 zdań.

Die Zimmerbeschreibung – opis pokoju

1……………………………………………………………….

2……………………………………………………………….

3……………………………………………………………….

4……………………………………………………………….

5……………………………………………………………….

Więcej artykułów…

Strona 1 z 2

You are here