Światowy Dzień Zdrowia
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Światowy Dzień Zdrowia

Email Drukuj PDF

ŚWIATOWY DZIEŃ ZDROWIA 2009

            W tym roku obchody Światowego Dnia Zdrowia koncentrowały  się na problemie bezpieczeństwa przychodni , szpitali, w sytuacjach kryzysowych i przygotowaniu pracowników ochrony zdrowia do niesienia pomocy podczas katastrof, które coraz częściej dotykają ludzi w różnych zakątkach świata. My natomiast, w dniu 30 kwietnia 2009r., podjęliśmy  próbę  skoncentrowania się na działaniach, które możemy sami podjąć w sytuacjach katastrofy, aby pomóc bądź ułatwić służbom ratowniczym niesienie nam pomocy zdrowotnej .

 fotografie poniżej w "czytaj całość"

Uczniowie klas gimnazjalnych przedstawiali przy tej okazji „ definicję”   katastrof, informowali o     najczęstszych    ich  przyczynach, przytaczali rzeczywiste przykłady zdarzeń.

Kolega R. Dura  wyświetlał filmy przedstawiające różne katastrofy i  pomoc niesioną ludziom  przez służby ratownicze. Na czwartkowym spotkaniu, które miało charakter informacyjny i było pełne powagi i skupienia uczniowie  mogli też zobaczyć liczne zdjęcia jako dokumentację katastrof naturalnych , a także występ szkolnego zespołu  FLAMASTER , który bogactwem strojów i  ruchem  scenicznym -starając się „malować muzykę „ przedstawił  „Żywioły” ( do piosenki z albumu „Cuda natury”),coraz częściej dopadające ludzi.

Na koniec  kolega R. Dura  zapoznaj wszystkich zgromadzonych w stołówce uczniów ze znakami  ewakuacyjnymi , ich znaczeniem  i planem naszego miasta. Następnie uczniowie otrzymali zadania do klas: musieli wybrać  i  zaznaczyć spośród wielu różnych znaków znaki ewakuacyjne, a na planie miasta zaznaczyć najkrótszą drogę  prowadzącą ze szkoły do  szpitala  oraz napisać  nazwy przemierzanych ulic. Spotkanie przygotowali: R. Dura  i  A. Kwaśna , a efekty dźwiękowe jako tło symulacji przygotowanej przez uczniów podłożył kol. M. Matuszak.

 

You are here