The document path is: https://soszw-miedzychod.netmark.pl/teksty/logopedia/pielegnacja_twarzy.pdf
Serdecznie polecam t? niedrog? ksi??eczk?, która podpowiada jak mo?na bawi? si? z dzieckiem ju? od urodzenia, tak aby kszta?towa? dobre nawyki komunikacji. Propozycje dotycz? zabaw ju? dla miesi?cznego dziecka i opieraj? si? o artyku?owanie samog?osek.
?wiczenia podzielone s? na kilka kategorii. Po pierwsze takie, które mo?na wykonywa? podczas codziennej piel?gnacji. Konkretne samog?oski dopasowane s? do ró?nych czynno?ci i tak np. przy masowaniu bawimy si? literk? ?E?, a przy k?pieli ?O?. Nast?pnie do ka?dej samog?oski dopasowanych jest kilka zabaw, z samymi gestami oraz z pomoc? zabawek. Kolejny rozdzia? podpowiada, jak z jednym rekwizytem np. z ba?kami mydlanymi mo?emy ?wiczy? ró?ne samog?oski. A chyba najciekawszym i najbardziej pomocnym rozdzia?em, szczególnie na pocz?tek, s? rozpisane zabawy na ka?dy miesi?c ?ycia dziecka.
Serdecznie polecam.
22 pa?dziernika - ?wiatowy Dzie? ?wiadomo?ci J?kania
"?wiat, który rozumie j?kanie"
Wzorem lat ubieg?ych z okazji ?wiatowego Dnia ?wiadomo?ci J?kania
Polski Zwi?zek Logopedów organizuje konsultacje on-line.
W tegorocznych konsultacjach rol? ekspertów zgodzili si? pe?ni?:
prof. dr hab. Zbigniew Tarkowski
dr Karina Szafra?ska
dr Krzysztof Szamburski
mgr Anna Ko?odziej
Zapraszam do zadawania pyta? ekspertom - prosz? je kierowa? na adres:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
.
Pytania zostan? przekazane ekspertom dn. 22 pa?dziernika 2017 r.
Tego Dnia odby?y si? w naszym O?rodku liczne dyskusje i wymiana do?wiadcze? w pracy z osobami j?kaj?cymi si?. Odby?y si? równie? zaj?cia relaksacyjne dla dzieci przejawiaj?cych objawy j?kania, zmierzaj?ce do nabycia pewno?ci siebie podczas mówienia oraz zmniejszaj?ce l?ki przed mówieniem!
Dn. 06.03.2017r. w naszej szkole obchodzili?my Europejski Dzie? Logopedy.
Z tej okazji zaprosi?am dzieci do wzi?cia udzia?u w licznych konkursach logopedycznych. Dzieci z klas IV, V, VI wykona?y ilustracje do znanych rymowanek polskich poetów pt. ? Rymowanki ? rysowanki ?.
W ramach projektu ?GIMNASTYKA BUZI I J?ZYKA NA WESO?O? w naszej szkole, odbywaj? si? zaj?cia indywidualne i grupowe dla dzieci z zaburzeniami mowy.
Uczniowie w czasie zaj?? usprawniaj? motoryk? narz?dów mowy (j?zyka, warg, policzków, podniebienia mi?kkiego), wykonuj? ?wiczenia oddechowe, s?uchowe oraz artykulacyjne.
Dzieci s?uchaj? opowiada? logopedycznych i próbuj? wykonywa? poprawnie wszystkie ?wiczenia.
Edukacja dzieci z autyzmem, z wykorzystaniem metody wspomaganej komunikacji.
Du?o czytamy i szukamy ró?nych metod alternatywnej komunikacji dla najm?odszych, którzy maj? trudno?ci w przekazie s?ownym. Natrafi?am w poradniku-logopedycznym.pl, na ciekawy artyku? dotycz?cy edukacji dzieci z autyzmem, do przeczytania którego serdecznie zach?cam, wszystkich zainteresowanych tym zagadnieniem.
http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/259/edukacja-dzieci.html
Projekt pt.: ?Drugie ?niadanie zjadamy i si?? do nauki mamy!?
W ramach projektu, pragniemy dostarczy? dzieciom energii niezb?dnej do aktywnego sp?dzenia dnia w szkole.
Drugie ?niadanie odgrywa bardzo wa?n? rol? w codziennym jad?ospisie ? to dzi?ki niemu dziecko ma si?? na reszt? dnia w szkole, potrafi skoncentrowa? si? na zaj?ciach i wykonywa? ?wiczenia fizyczne w czasie zaj?? sportowych.
Wiele dzieci jednak zapomina o zabraniu drugiego ?niadania do szko?y i dlatego od wrze?nia, prowadzimy w naszym O?rodku kampani? pt.: ? Drugie ?niadanie zjadamy i si?? do nauki mamy!? Wspomagamy dzieci pysznymi kanapkami i owocami aby mia?y energi? i wigor na zaj?ciach fizycznych i umys?owych.
Serdecznie dzi?kuj? wszystkim pracownikom O?rodka za zaanga?owanie w projekcie ?Drugie ?niadanie?, w minionym pó?roczu szkolnym.
Ma?gorzata Buchert
Je?li chcecie si? dowiedzie? ? Czy pracuj?c z odruchami, mo?na poprawi? mow?, czy tylko warunki, od których zale?y sukces terapeutyczny? Zapraszam do zapoznania si? z artyku?em ?Mi?dzy pi?t? a ustami? Zofii Pniewskiej- Kosiorek, specjalistki w dziedzinie neurologopedii.
Kolejny ciekawy artyku? poruszaj?cy tematyk? odruchów, próbuj?cy odpowiedzie? na pytanie "Czy przetrwa?e odruchy przyczyniaj? si? do powstania trudno?ci szkolnych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym?.
?ycz? udanej lektury- mo?e kto? znajdzie odpowiedzi na nurtuj?ce go pytania dotycz?ce przetrwa?ych odruchów u dzieci.
Zach?cam do zapoznania si? z kolejnym ciekawym wywodem Prof. dr hab. med. Andrzeja Obr?bowskiego i dr med. Zofii Obr?bowskiej , pt.:? Diagnostyka etiologiczna zaburze? artykulacji?, zamieszczonego w Otorynolaryngologii 2013. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do lektury.
Na prze?omie marca i kwietnia w ramach ?wiatowego Dnia Logopedy, odby? si? konkurs logopedyczno-plastyczny pt.:? Sprawne r?ce- sprawna komunikacja? . W konkursie udzia? wzi??y dzieci z klas podstawowych i gimnazjum. Zabawa polega?a na ilustrowaniu podczas mówienia tekstu wierszyków pani Ewy Ma?gorzaty Skorek, odpowiednimi elementami rysunku. Uczestnicy konkursu samodzielnie rysowali obrazki, tak jak podpowiada?a im wyobra?nia. Trudno by?o wytypowa? zwyci?zców, wi?c s?odkie nagrody pow?drowa?y do wszystkich uczestników
Bardzo dzi?kuj? Pani Joannie Kunze za pomoc w przeprowadzonym konkursie!
Ma?gorzata Buchert
Strona 1 z 2